poniedziałek, 3 października 2016

Sernik kokosowo-daktylowy (AIP)

Goście idą!
Tydzień temu odwiedziła mnie moja przyjaciółka z mężem, a moja lodówka jak zwykle świeci pustkami ;) W przerwach w pracy przejrzałam różne przepisy i wybrałam sernik kokosowo-daktylowy. Szybki, na zimno i z samych zdrowych produktów. :) Co to AIP? Protokół autoimmunologiczny, zalecany przy stanach zapalnych w organizmie (np. u osób z Hashimoto). Wyklucza bardzo wiele produktów, jeżeli chcecie o tym poczytać na dole zamieszczam link.

Składniki:
- 400g suszonych daktyli
- 5 łyżek mąki kokosowej
- 2-3 łyzki oleju kokosowego roztopionego
- 1 łyżeczka kawy z cykorii
- cynamon
Namocz daktyle, żeby było szybciej zalej je wodą i podgrzej. Odcedź (słodką wodę możesz użyć np do kawy), zblenduj, dodaj mąkę kokosową i przyprawy i znowu zblenduj. Wyłóż do tortownicy (ja robiłam w keksówce) i włóż do zamrażalnika na 20 min.
masa:
- puszka mleka kokosowego 400g
- 4-5 łyżek wody (do rozpuszczenia żelatyny)
- 1,5 łyżki miodu
- 1 łyżka żelatyny
- dowolne owoce u mnie borówki
Podgrzej delikatnie mleko kokosowe i rozpuść w nim miód. W osobnym kubeczku wymieszaj żelatynę w 2 łyżkach gorącej wody, jak się rozpuści dodaj 2 łyżki zimnej wody. Do mleka dodaj owoce i rozpuszczoną żelatynę. Dokładnie wymieszaj.
Z zamrażalnika wyjmij spód, wylej masę kokosową i znowu włóż do zamrażalnika na 1,5h. Po tym czasie przenieś do lodówki.
Smacznego :)
Link do AIP:
- http://www.tlustezycie.pl/2012/06/protoko-autoimmunologiczny.html

L;)L

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz